diumenge, 20 de març del 2011

el dia del pare

Avui ha estat el dia del pare, Sant Josep, el dia dels artesans, el dia en que es data el primer eclipsi llunar, el dia en que es va signar la Primera Constitució Espanyola a Càdiz, dia en que es va fundar el partit polític Esquerra Republicana de Catalunya, la Cremà a València, al cap i a la fi, un dia més de l'any, o no?
Per a nosaltres, una excusa per juntar-nos tota la família al voltant de la taula, i és que hi ha alguna millor que un bon àpat, uns riures, i la companyia de la meva família? definitivament no, és igual que sigui 19 de març o 5 de juliol, el que compta és que avui hem dinat tots junts, unes bones brases, un bon vinet, i també amb l'excusa li he preparat un necesser al meu pare, amb una "ikurriña", la bandera del País Vasc.





I la ikurriña, per què? Doncs  per què la meva iaia Mercè, va néixer al que era un petit poble (ara ja no tan petit) Lezo, al País Vasc, i com ella, el meu pare té el cor compartit amb aquests dos grans pobles, el català i el vasc, i li ha agradat molt ( com no, li he fet jo!!jeje!).El meu pare, és increíble, i cada dia em sorprèn, per la seva generositat, el saber,les anècdotes... gràcies a les seves juguesques sé per exemple que la capital de Mongòlia és Ulan Bator ( si ja ho sé que a primària t'ho ensenyen, però jo ho recordo per ell!), el gran sentit que té de la família, sempre ens fa estar junts, a vegades em recorda a la figura de "el padrino", o la poca mandra que té a l'hora de fer la bossa i viatjar (definitivament en això m'assemblo a ell, bé en això i en altres tantes coses!) sigui com sigui, ell és EL MEU PARE, i avui un 19 de març més ens hem reunit tots junts (he fet campana a la Fira del Patchwork de Sitges, i no m'ha sapigut gens greu!!). Tampoc puc deixar de nombrar la seva meitat, la meva mare, una dona excepcional, de la que un dia us en parlaré.



Queden 287 dies per que acabi l'any, i com el 2012 serà un any de traspàs, resten 366 dies pel proper 19 de març, i desitjo que el proper sigui celebrant-lo com aquest però amb el Xavi a la fi celebrant-lo amb el nostre fill...(shhh, li demanaré a la lluna el meu desig que avui està més gran i de ben segur que em farà cas!)

3 comentaris:

  1. Que el día del padre fue ayer!!!! No sabía que le ibas a hacer un neceser. Lo proximo que le has de hacer es algo en el que ponga "me mola NUCLEAR ASSAULT" o algo parecido... si es que tu padre tiene unos gustos musicales muy molones.

    ResponElimina
  2. quines coses mes maques que fas,segur que el teu desig aviat es compliráaaaa.mil petons guapisimaaa

    ResponElimina

Gràcies per dir la teva!